• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
הסטוריז של DoctorsOnly:
חדשות

בעלות של 100 מיליון שקל: באיכילוב נחנך מתחם חדרי ניתוח

במתחם התת קרקעי במרכז הרפואי תל אביב יפעלו עשרה חדרי ניתוח אמבולטוריים המצוידים בטכנולוגיות חדשניות | לצורך תפעול המתחם החדש נוספו כ-70 תקנים, מרביתם רפואיים וסיעודיים

חדר ניתוח במתחם כיסופים החדש באיכילוב. צילום: ג'ני ירושלמי/ דוברות ביה"ח

המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב חנך היום (א') את "כיסופים" – מתחם ובו עשרה חדרי ניתוח חדשים. בכך הופך איכילוב למרכז הרפואי עם מספר חדרי הניתוח הגדול בישראל. המתחם, שעלות הקמתו כ-100 מיליון שקל, נבנה הודות לתרומה של 50 מיליון שקל מאת נאמני עזבונו של דניאל יהודה יעקובזון ז"ל ובעזרת תקציב ממשרדי האוצר והבריאות.

מדובר במתחם תת קרקעי הכולל בתוכו עשרה חדרי ניתוח אמבולטוריים המצוידים בטכנולוגיות חדשניות ומתקדמות ובמערכות מולטימדיה המאפשרות להציג בפני הצוות המנתח את תמונת המצב המלאה והדמיות המטופלים וכן לצלם, להקליט ולשדר את הניתוח ובכך להתייעץ בלייב עם צוות רפואי נוסף שאינו מצוי בחדר.

בנוסף, במתחם תפעל מערכת לבדיקות פתולוגיות המבוססת על רובוט שיובא במיוחד מדנמרק, המייצר חתכים לאבחון מכל דגימה, במקום עבודה ידנית. הרובוט, שעלותו מיליון יורו, מסוגל לחתוך 384 דגימות ביום ומאפשר לא רק להימנע מה"פקקים" שעלולים להיווצר בזמני האבחון עקב הגדלת מספר חדרי הניתוח, אלא אף לקצר אותם. בדוברות בית החולים מסרו כי  מרבית הניתוחים במתחם ייעשו בהרדמה אזורית או באמצעות בלוק (חסם עצבי).

לצורך תפעול המתחם החדש נוספו כ-70 תקנים, מרביתם רפואיים וסיעודיים והיתר תקנים תפעוליים, סניטריים, אחזקה ואחרים.

החדרים החדשים מאובזרים באופן שישפר גם את מניעת הזיהומים ותוך התייחסות לנושא הקיימות והמתחם כולו, בעיצוב ידידותי וברמת מלונאות גבוהה,  מביא עימו לא רק בשורה רפואית וטכנולוגית אלא גם שינוי תפיסתי באשר לחוויית המטופל ומשפחתו. לדוגמה, הקבלה מתבצעת ליד כורסת המטופל והכנסת החולה לניתוח באמצעות כסאות גלגלים ולא על אלונקות.

כמו כן, טרום הניתוח נשלחים ישירות לנייד של המטופל מערכי הדרכה של GISTMD ובהם הסבר מלא ומונגש על ההכנה לניתוח, על מהלכו ועל ההתאוששות – כולל אנימציות ומולטימדיה.

לשירות המטופלים יעמדו בנוסף שתי טכנולוגיות שאינן בסל הבריאות וללא תשלום: מכשיר לניתוחי קטרקט בלייזר וטכנולוגיית Visualase שלא נכנסה לסל הבריאות השנה ומאפשרת לצרוב בצורה מדויקת ובטוחה תחת בקרת MRI גידולים בעומק המוח.

ב"איכילוב" מדגישים כי הגידול במספר חדרי הניתוח לא הביא לגידול במספר המיטות במחלקות, זאת מתוך מדיניות הייעול שמוביל בית החולים ובמטרה שמרבית החולים שינותחו במתחם האמבולטורי יבואו מביתם בבוקר הניתוח וייצאו לביתם לאחריו.

נושאים קשורים:  איכילוב,  חדרי ניתוח,  המרכז הרפואי תל אביב,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
28.02.2024, 10:32

חשוב ויפה
עכשיו הגיע הזמן לבנות מערכים ממוגנים גם בברזילאי וסורוקה בשביל לאפשר עבודה רציפה בבתי החולים שנמצאים כבר שנים תחת התקפות קבועות