חדשות

משרד הבריאות מסרב לחסן צוותי רפואה נגד אבעבועות הקוף

משרד הבריאות: "ההדבקה עקב חשיפה תעסוקתית נדירה ביותר - היחידה למניעת זיהומים הוציאה הנחיות ברורות כיצד עובדים יכולים להגן על עצמם" | רופא עור ישראלי כבר נדבק במחלה

ארגון הבריאות העולמי מעריך שחיסונים מונעים כ-2-3 מיליון מקרי מוות מדי שנה משעלת, טטנוס, שפעת וחצבת. צילום: אילוסטרציה

למרות שמגיפת אבעבועות הקוף הולכת ומתפשטת ועל אף הסבל הכרוך בה לחולים, משרד הבריאות מסרב לאפשר לצוותי הרפואה המאבחנים ומטפלים בחולים לקבל את החיסון נגד המגיפה. כך מדווח היום (ד') ד"ר איתי גל ב-ynet.

מניעת החיסונים מהצוותים הרפואיים נובעת מהמספר הנמוך של מנות חיסון שהגיעו לישראל עד כה – 5,000 בסך הכל, מה שגרם למשרד הבריאות ליצור רשימה קצרה מאוד של הזכאים לחיסון. הרוב המוחלט של הנדבקים הם גברים המקיימים יחסי מין עם גברים, אולם בסיכון גבוה נמצאים גם המטפלים שנותרים חשופים ללא הגנה.

בסיכון הגבוה ביותר מצויים רופאי קהילה – רופאי משפחה וילדים הרואים את המטופלים לראשונה, אחיות, עובדי שינוע המעבירים את המבחנות למעבדה והלבורנטים שמבצעים את הבדיקה. חלק מהם נמצאים בסיכון גבוה עוד יותר מפאת גילם או אם הם מדוכאי חיסון. ואכן, רופא עור ישראלי כבר נדבק במחלה.

רופאת משפחה באחת מקופות החולים בתל אביב, המטופלת בזריקה ביולוגית שמשייכת אותה לקבוצה בדיכוי חיסוני, צוטטה כאומרת: "אני מגיעה לעבודה ורועדת מפחד. יש לי הרבה מטופלים גברים מהקהילה הגאה שלא יודעים אם נדבקו או לא, גם אלה שלא שסובלים משלפוחיות עלולים להדביק אותי. כל הדבקה כזו מסכנת את חיי. זה פשוט אבסורד שדווקא אותנו, אלה שחשופים לחולים, משרד הבריאות פשוט מפקיר". רופא נוסף שכבר אבחן חולי אבעבועות קוף סורב על ידי משרד הבריאות לקבלת החיסון.

משרד הבריאות מסר בתגובה: "היחידה למניעת זיהומים הוציאה הנחיות ברורות כיצד עובדים יכולים להגן על עצמם, ולמרות עשרות אלפי מקרים שנדבקו בעולם, ההדבקה עקב חשיפה תעסוקתית נדירה ביותר. עם זאת, אנו ממשיכים לבחון את ההנחיות במטרה להגדיר את עובדי מערכת הבריאות שיקבלו את החיסון ויהיו מוגנים יותר".

נושאים קשורים:  אבעבועות הקוף,  חיסונים,  משרד הבריאות,  הדבקה,  מיגון צוותים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
22.08.2022, 20:34

בושה !
השר לא מתפקד, ודואג רק לקהילתו הגאה ולא לרופאים המטפלים !!