• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

ישראל הצטרפה לקבוצת הרגולציה הבינלאומית בתחום התמרוקים

מחלקת התמרוקים במשרד הבריאות התקבלה כחברה בוועדת היגוי של שיתוף הפעולה הבינלאומי לתמרוקים ורגולציה, ה-International Cooperation of Cosmetic Regulation (ICCR)

מוצרי תמרוקים ברשתות השיווק. צילום: אילוסטרציה

מחלקת התמרוקים במשרד הבריאות, בניהולה של הרוקחת רינת בכר, התקבלה לאחרונה כחברה בוועדת היגוי של שיתוף הפעולה הבינלאומי לתמרוקים ורגולציה, ה-International Cooperation of Cosmetic Regulationי(ICCR).

ה-ICCR היא קבוצה בינלאומית של רשויות רגולטוריות בתחום התמרוקים המקיימות קבוצות עבודה משותפות כדי לדון בנושאים נפוצים בנושא בטיחות ורגולציה של תמרוקים, כמו גם במטרה לייצר דיאלוג בונה עם איגודי תעשיה רלוונטיים בענף התמרוקים.

האדם הממוצע משתמש ביותר משישה סוגי תמרוקים מדי יום - משחת שיניים, סבון, קרם פנים, אפטרשייב, שמפו, מרכך, דיאודורנט, מוצרים להגנה מפני שמש ועוד. תחום זה נוגע בכל אחד ואחת מאיתנו ועל כן קיימת חשיבות לשמירה על איכות, בטיחות ויעילות המוצרים בסטנדרטים גבוהים. נושא מורכב זה מובל זה שנים רבות במשרד הבריאות על ידי מנהלת מחלקת התמרוקים, הרוקחת רינת בכר, מומחית בעלת שם עולמי בתחום הרגולציה ואיכות תמרוקים.

בין הרשויות בקבוצה הבינלאומית: מינהל המזון והתרופות האמריקאי, משרד הבריאות הקנדי, הנציבות האירופאית, סוכנות הפיקוח על הבריאות בברזיל, משרד הבריאות והרווחה של יפן, המשרד הקוריאני לבטיחות מזון ותרופות ומינהל המזון והתרופות של טייוואן. הרגולטורים נפגשים אחת לשנה לדיונים ולעדכונים שוטפים.

השותפות של משרד הבריאות תאפשר לישראל לקחת חלק בתהליכי ההרמוניזציה הבינלאומיים וליישמם בנהלי הרגולציה של ישראל בתחום עם הרגולטורים העולמיים המובילים, תוך הכרה במומחיות המחלקה לתמרוקים במשרד הבריאות כמובילה בתחום רגולציית התמרוקים.

נושאים קשורים:  תמרוקים,  רגולוציה,  חדשות,  משרד הבריאות,  אגף הרוקחות,  רינה בכר
תגובות