• יו"ר: פרופ' דורון גוטהלף
  • מזכירה: ד"ר שלומית צפריר
  • יו"ר נבחר וגזבר: ד"ר אורי יצקר
  • חברי הוועד: ד"ר עמית שלו, ד"ר תומר לוי, ד"ר עולא מורד, ד"ר טל שלטון, ד"ר אילת גוטהלף, ד"ר יובל רווה
  • מתמחים: ד"ר תומר מבורך, ד"ר עדי דרפיש גנון, ד"ר הדר שדה
מחקרים

האפידמיולוגיה של דיספוריית מגדר וזהות טרנסג'נדרית

ייתכן וההימצאות באוכלוסייה של זהות מינית טרנסג'נדרית ודיספוריית מגדר גבוהות ממה שדווח עד כה ועומדת על 0.5-1.3%

06.03.2022, 15:54
טרנסג'נדריות. אילוסטרציה

במאמר סקירה שפורסם בכתב העת Sexual Health חוקרים סקרו את העדכונים בנושא האפידמיולוגיה של דיספוריית מגדר וזיהות טרנסג'נדרית בילדים, מתבגרים ומבוגרים. למרות שלפי הגדרות במהדורה החמישית של ה-DSM, ההימצאות של דיספוריית מגדר נדירה או לא שכיחה, ישנן ראיות כי השכיחות של מצב זה עולה בעשורים האחרונים. ייתכן ועלייה זו משקפת עלייה בהפניות מטופלים למרפאות "מגדר" ייעודיות.

בגיל הילדות, ישנו רוב לילדים עם דיספוריית מגדר הנולדים כזכרים אך בשנים האחרונות, בגיל ההתבגרות רוב זה התהפך וכעת רוב המתבגרים עם דיספוריית מגדר נולדו כנקבות. במתבגרים ובמבוגרים, הדפוסים של זהות מינית משתנים כתלות במין בלידה. מחקרים שפורסמו לאחרונה מדגימים כי ההימצאות של זהות טרנסג'נדרית, כפי שהיא מדווחת על ידי האנשים עצמם, בילדים, מתבגרים ומבוגרים נעה בין 0.5-1.3%. שיעור זה גבוה באופן משמעותי מהשיעור שנצפה במחקרים שבחנו את שיעור הזהות הטרנסג'נדרית במטופלים המופנים למרפאות.

נכון להיום, ה"יציבות" של זהות טרנסג'נדרית כפי שהיא מדווחת על ידי האנשים עצמם או זהות מינית שאינה בינארית בקרב אוכלוסיות שאינן מופנות למרפאות אינה ברורה ודורשת בחינה במחקרים נוספים.

מקור:

Sexual Health 14(5) 404-411 https://doi.org/10.1071/SH17067

נושאים קשורים:  מחקרים,  מגדר,  דיספוריה מגדרית,  טרנסג'נדריות
תגובות