• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
חדשות

יום הרופא בישראל צוין על רקע שנתיים בחזית המלחמה בקורונה

שלושה מבכירי הרופאים מספרים על המנטורים שהיוו להם להשראה ואחרים מתארים את שגרת עבודתם במציאות של מגיפה

שלט חוצות כהוקרה לרופאים. יום הרופא הישראלי 2022

מעט מאוד ומעט מדי כלי תקשורת מציינים היום (ב') את "יום הרופא" בישראל. על רקע מגיפת הקורונה שבעוד שישה שבועות תיכנס לשנתה השלישית והתפשטות זן האומיקרון במהירות שלא היתה מוכרת עד כה על כל השלכותיה, ראוי היה שההתייחסות לרופאים, כבני אדם, כאנשי מקצוע העומדים שוב בחזית המאבק הבלתי נגמר הזה, תהיה נרחבת יותר.

מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום" מיקדה את דיווחה בשלושה מבכירי הרופאים – פרופ' גליה רהב, מנהלת המחלקה למחלות זיהומיות ב"שיבא", ד"ר שלומי קודש, מנהל בית החולים סורוקה, וד"ר אפרת ברון הרלב, מנהלת מרכז שניידר לרפואת ילדים, שסיפרו מי היו המנטורים שהעניקו להם השראה במיוחד בראשית דרכם המקצועית.

פרופ' רהב סיפרה כי היא "מתגעגעת לשנינות ולחוכמה של פרופ' מרווין שפירא ז"ל, בייחוד בימי המגיפה הללו". פרופ' שפירא היה מנהל היחידה למחלות זיהומיות ב"הדסה".

ד"ר קודש סיפר על פרופ' שאול סוקניק ז"ל, פרופ' לראומטולוגיה ומומחה ברפואה פנימית, מנהל מחלקה פנימית ד' במרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה, ששימש כיושב ראש חטיבת הפנימיות בבית החולים וכיו"ר האיגוד הישראלי הארצי לראומטולוגיה. "שאול", סיפר ד"ר קודש, "השפיע על כל צומת משמעותי בחיי המקצועיים לאורך 20 שנה, והיה האיש המשמעותי ביותר בעיצוב דמותי כרופא; לא רק מקצועית, אלא גם - ובעיקר - מבחינה אישית ואנושית.

ד״ר אפרת ברון-הרלב, מנהלת מרכז שניידר לרפואת ילדים, סיפרה על ד"ר טומי שינפלד, מייסדה ומנהלה לשעבר של היחידה לטיפול נמרץ במרכז שניידר, שפרש מעבודתו כרופא ב-2015 לאחר 40 שנה במקצוע. "הוא לימד אותי להיות רופאת טיפול נמרץ, אבל יותר מזה, הוא לימד אותי לחשוב", סיפרה ד"ר ברון-הרלב".

צוות כתבי "ידיעות אחרונות" בחר ללוות רופאים בשגרת היומיום שלהם מול "צונאמי הקורונה" בגל החמישי של המגיפה. בדיווח מתארת שגרת העבודה של ד"ר עזיז דראושה ש"בעוד חודשיים יסגור 40 שנה כרופא וחמישה חודשים לפני שייצא לגמלאות"; ד"ר יונה קיטאי-כהן, מנהלת פנימית ג' קורונה ב"מאיר" שתיארה את המציאות בימים אלה כ"עבודה באזור מלחמה"; ד"ר יקיר שיר, רופא ילדים המתמחה ברפואה דחופה בבית החולים ספרא לילדים; וד"ר לואה קורמטה הנמצאת בהתמחות ונדרשת למשמרת של 26 שעות במיון מבוגרים.

באתר ice פורסם הבוקר פרויקט "הרופאים של המדינה 2022", בשיתוף הר"י. מבין כל המרכזים הרפואיים וקופות החולים ברחבי הארץ, נבחרה רשימת הרופאים אשר זכו במהלך השנה האחרונה לכמות הרבה ביותר של מכתבי תודה והמלצות מטעם המטופלים.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, מסר: "זו הפעם השישית שאנחנו מציינים את יום הרופא הישראלי, והפעם השנייה כשברקע מגיפה עולמית. הרופאות והרופאים בישראל, נמצאים מזה שנתיים בחזית של מלחמה בנגיף מתעתע, כזה שגם בימים אלה ממשיך לאתגר את עולם הרפואה כולו.

"ההתייצבות בחזית כוללת לא רק טיפול רפואי בתנאים לא תנאים כפי שתמיד ידענו לעשות, אלא גם הובלת ההסברה המורכבת מול הציבור. בעידן של חוסר ודאות, של פייק ניוז ושל שחיקה עקבית באמון הציבור, אנשי הרפואה לקחו על עצמם את התפקיד החשוב הזה. יש לזה גם מחיר: הובלת ההסברה חשפה את הרופאים והרופאות למסע הכפשות ומתקפות שלא ידענו מימינו, מצד קומץ כוחני וחסר מעצורים. אני מבקש לחזק את ידיכם, להודות לכם על השליחות ועל המסירות ועל לילות כימים שאתם עושים למען המטופלים ולמען הציבור הישראלי כולו".

נושאים קשורים:  יום הרופא הישראלי,  חדשות
תגובות