חדשות

הוספיס בית של האגודה למלחמה בסרטן הוכר להתמחות פליאטיבית

משרד הבריאות אימץ את המלצת המועצה המדעית בהר"י ומכיר באגודה למלחמה בסרטן לצורך התמחות רופאים בטיפול תומך | תכנית ההתמחות תנוהל על ידי ד"ר אלכסנדר ולר

צוות השירות הפליאטיבי של הוספיס בית באגודה למלחמה בסרטן עם ד"ר ולר (שלישי מימין). צילום: האגודה למלחמה בסרטן

משרד הבריאות הודיע לאגודה למלחמה בסרטן כי היא הוכרה לצורך התמחות רופאים ברפואה פליאטיבית. הכוונה לשירות פליאטיבי ביתי, הוספיס בית. ההכרה נעשתה בהתאם להמלצת המועצה המדעית של הר"י.

תכנית ההתמחות תנוהל על ידי ד"ר אלכסנדר ולר, המנהל הרפואי של הוספיס בית של האגודה למלחמה בסרטן ומרצה בכיר אורח בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. מטרת ההתמחות: להקנות ידע וכישורים בטיפול כוללני בתסמינים ובבעיות הנפשיות בחולה תוך שמירה על איכות החיים.

יש לציין שבשנים האחרונות עלתה המודעות לחשיבותו של הטיפול התומך בחולים בישראל. הטיפול מיועד לא רק לחולים בסוף החיים, אלא בין השאר גם לחולי סרטן בזמן טיפול אקוטי, חולים כרוניים במחלות חשוכות מרפא במהלך טיפולים שונים. במדינות רבות - אנגליה, קנדה, אוסטרליה, ארה"ב ונוספות - קיימת התמחות מוכרת ברפואה פליאטיבית זה שנים. ב-2012 אישר משרד הבריאות את הרפואה הפליאטיבית כתחום התמחות לרופאים.

בישראל קיימים מעט מאד מקומות להתמחות בנושא הזה, רובם במרכזים רפואיים. אולם, בשנים האחרונות ניכר כי יש הבנה הולכת וגדלה לגבי יתרונות הטיפול הפליאטיבי הנעשה בקהילה. זו הסיבה למתן  ההכרה בהוספיס הבית של האגודה למלחמה בסרטן לצורך ההתמחות.

בין המצבים הרפואיים והאוכלוסיות הזקוקות לטיפול פליאטיבי, בנוסף לחולי סרטן עם גידולים ממאירים: ילדים עם מומים מולדים קשים שלא ניתנים לתיקון; מחלות אגירה ופגים במצב קשה, חולים עם מחלות שרירים ניווניות; אי ספיקת לב, כבד או כליה מתקדמים; מחלה ריאתית כרונית ודמנציה.

נושאים קשורים:  התמחות ברפואה פליאטיבית,  האגודה למלחמה בסרטן,  הוספיס ביתי,  ד"ר אלכסנדר ולר,  חדשות
תגובות