חדשות

הר"י ובתיה"ח הציבוריים מחרימים את טקס ההוקרה של משרד הבריאות

"טקס הוקרה אינו יכול לממן הוצאות, המדינה סוגרת את הברזים, מונעת תקציבים ופוגעת בחולים", טוענים המנהלים ומחרימים את הטקס הממלכתי לבתיה"ח שהתמודדו עם משבר הקורונה

מחאת בתי החולים הציבוריים. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

מנהלי שבעת בתי החולים הציבוריים הודיעו הבוקר (ה') כי במחאה על המשבר התקציבי שבו הם מצויים, יחרימו את טקס ההוקרה של משרד הבריאות ושר הבריאות בנוכחות ראש הממשלה עבור הנהלות בתי החולים שהתמודדו עם משבר הקורונה. גם יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרו'פ' ציון חגי, הודיע כי לא ישתתף באירוע: "לא יכול להיות שבבוקר יחמיאו לנו ובערב יפטרו 600 מתמחים שהתקבלו לעבודה בזמן המגיפה. את זה לא נקבל".

כזכור בתחילת מרץ, לאחר תום סדרת פגישות ודיונים ארוכים בהשתתפות שר האוצר ישראל כ״ץ וגורמי המקצוע במשרד האוצר, יחד עם שבעת מנהלי בתי החולים הציבוריים, הושג הסכם לפיו משרד האוצר יקצה לשבעה בתי החולים בסך הכל 630 מיליון שקל עד יוני 2021. שר האוצר התחייב להמשיך וללוות מקרוב את יישום וביצוע ההסכם, אלא שבבתי החולים הציבוריים טוענים שהם "מחזרים אחרי הפתחים ואינם זוכים לתמיכה שהובטחה להם שוב ושוב".

בתי החולים הציבוריים שערי צדק והדסה בירושלים, לניאדו בנתניה, מעייני הישועה בבני ברק ובתי החולים האנגלי, המשפחה הקדושה, וסנט ונסנט דה פול בנצרת, נמסר בהודעת פורום בתי החולים הציבוריים, "עמדו בשנה האחרונה, על אף הקשיים התפעוליים הרבים עימם הם מתמודדים כבר שנים, בחזית המאבק בקורונה.

"למרות המאמץ העצום שהושקע בשנה האחרונה, שגבה מבתי החולים שלנו תקציבים גדולים ומשמעותיים, לא השכילה ממשלת ישראל לסייע ולהעביר לנו מימון מספק. בתי החולים האלה שוב מחזרים אחרי הפתחים ואינם זוכים לתמיכה שהובטחה להם שוב ושוב. המדינה שולחת אותם לקבץ תרומות לשם מימון הפעילות השוטפת שלהם".

עם קבלת ההזמנה לאירוע של משרד הבריאות שיתקיים ביום ראשון, קיבלו מנהלי בתי החולים החלטה שלא להשתתף בטקס במחאה על המשבר התקציבי שיצרה הממשלה לבתי החולים הציבוריים ולאור "העדר יכולת לעמוד בהתחייבויות כלפי ספקים ונותני שירותים. טקס הוקרה אינו יכול לממן הוצאות", צוין בהודעתם.

"אנו מאמינים שהשתתפותנו תיראה מגוחכת בשעה זו של אובדן היכולת לשלם לספקים עבור ציוד ותרופות, מה שפוגע באוכלוסיה החלשה של החולים שאינה יכולה לזעוק, והזקוקה לטיפול בבתי החולים", נמסרו בפורום בתי החולים הציבוריים. "אין שום סיבה לחגיגות בימים שבהם אנו מתחננים לסיוע שהובטח רק לפני מספר חודשים ונחתם רשמית מול שר האוצר. לא ייתכן שיד אחת של המדינה תלטף ותוקיר ותעניק לנו תעודות, והיד השנייה לא רק שאינה מסייעת, אלא סוגרת את הברזים, מונעת תקציבים ופוגעת בחולים שהם ציפור נפשם של בתי החולים הציבוריים".

בעקבות הודעת מנהלי בתי החולים, הודיע יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, כי הוא מחזק את פורום בתי החולים הציבוריים וכי גם  הוא לא ישתתף באירוע ההוקרה של משרד הבריאות המתוכנן להתקיים בנוכחות ראש הממשלה.

"אמרנו את זה בסמוך לשביתת האזהרה בה נקטנו בחודש שעבר ואנחנו אומרים זאת גם היום: אין לנו כוונה לשתף פעולה עם פרקטיקה דו פרצופית של משרד האוצר שמחד כוללת אירועי הצדעה והדלקת משואות, ומנגד ממשיכה להוביל פגיעה במערכת הבריאות ובהון האנושי הכל כך מרכזי וחיוני שלה", אמר פרופ' חגי.

לדבריו, "את מילות התודה וההוקרה אנחנו מקבלים יום-יום שעה-שעה מהציבור הישראלי, ועבורנו זה תמיד מחמם את הלב. מהמדינה וממשרד האוצר במיוחד אנחנו מצפים לדבר אחד, וזה לא עוד מחיאות כפיים וטקסים: להשקיע במערכת ובצוותי הרפואה, להוסיף את המשאבים והתקנים הדרושים לאור הפער העצום מול המדינות המפותחות, ולתת לנו להעניק את הטיפול הרפואי הטוב ביותר. לא יכול להיות שבבוקר יחמיאו לנו ובערב יפטרו 600 מתמחים שהתקבלו לעבודה בזמן המגיפה. את זה לא נקבל".

נושאים קשורים:  בתי חולים ציבוריים,  תקציב בתי החולים,  חדשות,  משרד הבריאות
תגובות
04.06.2021, 09:19

שר הבריאות נשבר עד עמקי נשמתו!
הוא לא עומד בזה. הלכה לו השבת...

אנונימי/ת
04.06.2021, 09:44

ואולי תהיה פה סולידריות? נו, השתגעתי, ישראל... רופאים... מה פתאום סולידריות

אנונימי/ת
04.06.2021, 10:45

אוי אוי אוי... מסכנים...
בבוקר יש גרעון, אין פה, אין שם...ואחרי הצהריים השרפ״ים והקצת״ים טסים בטרוף!!!
אולי צריך לשלוח הביתה כל המנהלים האינקומפטנטים האלה? אולי הגיע הזמן לגמור את הבדיחה הזו ״הסכם קיבוצי״? אולי הגיעה הזמן להבין שמתן שירותי בריאות זה עסק לכל דבר? תפסיקו להתלונן ותעשו משהו יעיל! אחרת יש רק שתי מילים עבור השכבה השמנה של האדמינעדטראציה הזו:
GO HOME!!!

אנונימי/ת
04.06.2021, 15:01

בקורונה ובשאר תחלואי הקשישים אפשר לטפל כ"עסק"?

אנונימי/ת
04.06.2021, 11:11

תגובה חריפה ובמקום. יפה שמנסים להציל את הרפואה הציבורית. עם זאת לדעתי
זה ניגון לכשלון והפתרון לתחלואים הוא רק רפואה פרטית. רובנו לא מסכימים לעבוד בתנאים המגוחכים בבתי החולים בלווי תורנויות,כוננויות וכו'. אבל יפה שיש מי שמנסה לשפר.

אנונימי/ת
04.06.2021, 15:00

רפואה פרטית לזקנה במסדרון הפנימית עם דלקת ריאות , דמנסיה, פצעי לחץ. איפה? בקניון?

אנונימי/ת
04.06.2021, 11:49

כמה עלו הסיכות המיותרות ששלחו לחברי הר"י? והמשלוח? ומה ניתן היה לעשות בסכום הזה?

אנונימי/ת
04.06.2021, 15:57

צריך גם לחקור לעומק את כל נסיעות הבכירים לחו"ל במשך 5 השנים האחרונות ...

אנונימי/ת
05.06.2021, 18:10

סוף סוף אמירה לענין. אל תמחאו לנו כפיים ואחר כך תהרסו אותנו
Put your money where your mouth is

06.06.2021, 17:28

קראו היום את החקירה על עוזרו של השר ליצמן ותבינו לאן הולכים הכספים.