• יו"ר החברה: ד"ר עידו לוריא
  • מזכ"ל: ד"ר אילן טל
  • גזברית: ד"ר אנג'לה דרניקוב
  • חברי ועד: פרופ' חגי חרמש
  • ד"ר מיכל רפפורט
  • ד"ר סעיד מוחמד מוסא
חדשות

איגוד הכירורגיה הפלסטית לרב שקרא לאסור ניתוחים לשינוי מין: "חשכת ימי הביניים"

בתגובה לדברי רב העיר צפת שמואל אליהו, אומר ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד: "הניתוחים לשינוי מין מאפשרים למי שנולדו בגוף הלא נכון להרגיש מאושרים ושלמים"

ד"ר מאיר כהן, יו"ר ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל. "הרחקתי מקבוצת הדיון של הר"י מוכיחה שמדובר בארגון דיקטטורי שאינו יכול לקבל דעות שונות או לנהל שיח אמיתי"

בטרם נמוגה הסערה הציבורית בעקבות דברי שר החינוך בממשלת המעבר, הרב רפי פרץ, על טיפולי המרה – קרא אתמול (א') רב העיר צפת, שמואל אליהו, חבר מועצת הרבנות הראשית, לאסור בחוק ניתוחים לשינוי מין ואמר: "זאת ההמרה שצריך לאסור בחוק". כך פורסם ב-ynet.

על כך הגיב יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, ד"ר מאיר כהן: "ניתוחים לשינוי מין נעשים מתוך צורך רפואי ולאחר הליך מסודר בוועדות רפואיות שמינה משרד הבריאות. הם מבוססים על עקרונות הכירורגיה הפלסטית והפסיכיאטריה המודרנית".

ד"ר כהן הוסיף: "יש להוקיע את הרב אליהו ואת עמיתו שר החינוך רפי פרץ המוליכים את מדינת ישראל לחשכת ימי הביניים, תוך הפצת שנאה ורמיסת זכויות הפרט הבסיסיות של אזרחי ישראל לאהבה ולחיים שלמים ומאושרים. הניתוחים לשינוי מין מאפשרים למי שנולדו בגוף הלא נכון להרגיש מאושרים ושלמים עם חייהם וגופם".

נושאים קשורים:  "טיפולי המרה",  ד"ר מאיר כהן,  ניתוח לשינוי מין,  האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית,  הרב רפי פרץ,  חדשות,  להט"בים
תגובות
16.07.2019, 00:54

עצוב,
שחזרנו ללשכת ימי הביניים ,אי אפשר להביע דעה,כל מי שמתנגד ללהטבים חוטף על ימין ועל שמאל,זאת לא דמוקרטיה!!!!

16.07.2019, 01:35

תמשיכו להצביע למפלגת ביבי/דתיים/חרדיים. זו שלשה שתמיד הולכת יחד ובכיוון אחד-חושך ושחיתות פוליטית.
מפחיד לאן נגיע מחר.

16.07.2019, 10:30

התקופה שבה היה השמאל בשלטון, מקום המדינה ועד עליית הליכוד לשלטון, כל שנות שלטון מפלגת העבודה, לימדה אותנו שהצד השני עוד יותר מושחת, יותר נכנע לדתיים, יותר מדכא, ויותר מגביל חופש, הרבה יותר מאשר בשנות שלטון הימין.
חבל שהזכרון כלכך קצר ואנשים צעירים לא לומדים מההיסטוריה .

ד"ר כהן
כמה מתוך המטופלים שערכו את שינוי המין התחרטו בהמשך.
אני כרופא פנימי ורופא משפחה לצערי רואה אותם.
אתה ככירורג מבצע - אך חסר הידיעה שלנו (של כל עולם הרפואה ) הוא ענק וכבר אנו מביעים את עמדתינו ה"נכונה" וסותמים פיות של עמדה אחרת .
קצת ענווה לא תזיק לנו

אנונימי/ת
16.07.2019, 10:33

זכור לי לפחות מקרה אחד של שינוי מין חזרה (מזכר לנקבה וחזרה לזיכר), אז גם זה אפשרי.

18.07.2019, 14:55

ד"ר לוינגר, טענתך רלוונטית לויכוח. אני ראיתי ב 25 שנים במקצוע, מטופל אחד שהתחרט וזה היה בשלב הטיפול ההורמונלי ולפני הניתוח באברי המין. מסלול המיון שקבע משרד הבריאות הוא זהיר ושקול ובמידה רבה מאוד מונע החלטות שגויות. האם יש ברשותך נתונים אחרים?

אנונימי/ת
16.07.2019, 09:19

טול קורה מבין עיניך...
טיפולי המרה מבחירה זו כפיה וסכנה אבל ניתוח רדיקלי כל כך זה לגמרי מקובל... חוסר יושר.

אנונימי/ת
16.07.2019, 11:52

אם טיפולי המרה מתבצעים בבגירים ומרצונם החופשי, ולא על ידי רופאים או פסיכולוגים המחזיקים רישיון במשרד הבריאות - אינני רואה כל בעיה עם זה.
כל מי שעבר גיל 18 ורוצה ללכת לרב שיעשה לו טיפול המרה, שיתכבד וילך. נראה לי טפשי, אבל זכותו של אדם לעשות מעשים טפשיים.

אנונימי/ת
16.07.2019, 11:49

אינני מבין מה רוצים מהרב. הרב, כאיש דת, מביע את עמדתו הדתית. אותי, כאדם חילוני, האמירה ממש לא מטרידה. אני גם אינני מצפה ממנו לנהוג אחרת.
לגבי הנושא עצמו. ניתוח לשינוי מין ראוי שיתבצע לאחר בדיקה מאוד מאוד מעמיקה. בסך הכל מדובר באנשים מסכנים. להרגיש שאתה גבר הכלוא בגוף אישה או להפך, זה לא תענוג גדול.

21.07.2019, 09:45

לא רק כאיש דת. ראה מה כתבתי כאן למעלה - מה שאמר דר מאיר ניא גישה אנטי מדעית שלא תואמת את הנדרש מאיש מדע.
הרגשת אי נוחות של אדם מהשתיכותו למין אליו נולד היא הפרעת נפש רדה האמורה להיות מטופלת ע"י פסיכיאטר. מינו של אדם זו לא תכנית כבקשתך!. לא יתען דהמדע יכנע לאידאולוגיה - כניעה כזאת היא סופו של מדע הרפואה! יש אכן לאסור א השערורה של ניתוחים לשיני מין אלא במקרים בודדים דועדת אנדי מקצוע תקבע לגביהם.

21.07.2019, 09:38

תשובתו של ד"ר מאיר כהן היא חשוכה ואנטי מדעית ומשתמשת במושגים עממים שלא יאים לאיש מדע. היא מושפעת מלחץ קבוצות אינטרסנטיות וטרור חריגים שאסור למדע להיות מושפעת מהן.
כשיש פער בין מינו של אדם לבין תחושת שייכותו למין אליו נילד - זוהי הפרעת אישיות חמורה ונדירה שעל פסיכיאטר לטפל בה. אדם לא בוחר מינו על פי ה"מרגיש לי" שלו - מינו נקבע ע"י סוג הכרומוזומים!
רק לגבי מקרים בודדים ביותר תקבע ועדה של הפסיכיאטרים ואנשי מקצוע שיש לבצע ניתוח לשינוי מין.
יש בהחלט לאסור ניתוחים אלה על פי ה"מרגיש לי". זו שערוריה לעשת מזה אופנה! תוצאות ניתוחים אלה כרוכות בבעיות אנדוקרינולוגיות חמורות עם התקדמות הגיל. זה גורם להוצרות אנדרוגנוסים כאשר אדם מחליט איזה חלק מגופו יהיה זכר ואיזה נקבה.
כשמדע נכנע לאידאולוגיה - זהו חושך ימי הביניים או דרכו של סטאלין
חרפה, דר מאיר!! אתה לא ראוי ליצג תפיסה של אנשי מדע - ואולי פשוט הרוח הכספי מניתוחים אלה לנגד עיניך...

אנונימי/ת
21.07.2019, 10:47

אבל זה נעשה על ידי ועדה הכוללת פסיכיאטרים ואנשים מקצוע. זה ממש לא עניין של אופנה או "מרגיש לי".
מבחינה מדעית קביעתך שמין נקבע ע"י סוג הכרומוזומים, הרי שאתה טועה. ולראיה, תסמונת בשם androgen insensitivity.
מדובר בבעלי כרומוזום Y שגדלים כנקבות.

23.07.2019, 06:11

הדרך שבה האדם תופס את מינו היא מורכבת הרבה יותר מכרומוזום איקס וווי. מדובר כאן במקבץ גנים וברצון שיש לו בסיס ביולוגי. כדאי לכבד את האוטונומיה של האדם על גופו ואת ועדת המומחים מטעם משרד הבריאות שדנה בכל מקרה ומאשרת רק כאשר מתמלאים קריטריונים מקובלים ברפואה המודרנית. הטיעון הכספי לא רלוונטי. הטיפולים האילו, כאשר מאושרים, נעשים במערכת הציבורית.