• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

יותר נשים משתמשות בקנאביס רפואי בטיפות תת לשוניות

מניתוח נתוני תכנית התמיכה למטופלי "אקסיבן" עולה כי רוב המשתמשים הם חולים אונקולוגים ואחריהם מטופלים הסובלים מכאב כרוני, פיברומיאלגיה ומחלות מעי

קנאביס רפואי בטיפות. אילוסטרציה

מניתוח נתוני תכנית התמיכה והליווי למטופלי "אקסיבן" - קנאביס רפואי שאינו בעישון, עולה כי 30% מהמטופלים הם חולי סרטן ו-60% מהם מעל גיל 60.

"רפא", חברת התרופות המשווקת את "אקסיבן" - קנאביס רפואי בטיפות תת לשוניות - פרסמה מידע ראשוני על פרופיל המטופלים במוצר, ממנו עולה כי עיקר המטופלים במוצר הן דווקא נשים: 63% מטופלות לעומת 37% מטופלים.

על פי הנתונים, התפלגות הגילאים מלמדת על פרופיל מטופלים המאפיין חולים כרוניים וכאלה שאינם יכולים או מעוניינים לעשן במסגרת טיפול רפואי: 60% מהמטופלים הם בני 60 ומעלה ו-29% מהם בני 60-41.

מבחינת מצבם הקליני של המטופלים ניתן לראות רוב לחולים אונקולוגים (30%) ואחריהם מטופלים הסובלים מכאבים כרוניים (27%), פיברומיאלגיה (24%) וחולים הסובלים ממחלות מעי דלקתי (4%), בהן קרוהן וקוליטיס.

הממצאים התקבלו מניתוח הנתונים של כ-500 מטופלים, שהתחברו לתכנית התמיכה והליווי למטופלי "אקסיבן", הקנאביס הרפואי היחיד בישראל שמשווק על ידי חברת תרופות בצורות מתן תרופתיות שאינן כרוכות בעישון. בנוסף לטיפות תת לשוניות, בקרוב ישווקו גם טבליות, פתילות רקטליות וצורות מתן נוספות של קנאביס רפואי. צורות מתן אלו מאפשרות שליטה גבוהה בדיוק הרכיבים הפעילים להשגת טיפול אפקטיבי. לעומת זאת, בצריכת קנאביס רפואי בעישון, הריכוז המדויק של החומרים הפעילים אינו ידוע באופן מלא.

נתון נוסף הוא מידע על הצריכה הממוצעת לחודש – הנתונים מראים שהצריכה החודשית הממוצעת נמוכה ביחס לצריכה החודשית במודל הישן והגורמים לכך, לדברי המשווקת, הם רמת הדיוק המרבית של הרכיבים הפעילים, צורת המתן הייחודית וההדרכה והליווי המקצועיים הניתנים למטופלים על ידי צוות אחיות מוסמך ורוקח.

לדברי מנכ"לית החברה, ענת סביון, "בשנה האחרונה רבים הצטרפו לתכנית התמיכה וניכרת העדפה לצורות מתן שאינן בעישון. בהנפקת רשיון ומרשמים חודשיים הרופא הוא זה שבוחר את צורת המתן, הכמות החודשית ואת ריכוז ויחסי הרכיבים הפעילים – THC ו-CBD, בהתאם למצבו הרפואי ולצרכיו של המטופל".

במהלך השנה החולפת "אקסיבן" היה זמין ב-26 בתי מרקחת בפריסה ארצית, וכן במשלוח לבתי מטופלים המוגבלים בניידות, קשישים ומרותקים למיטתם. עם הרחבת "רפורמת הקנאביס", יוכלו המטופלים לרכוש את הטיפול בבית המרקחת הקרוב לביתם באופן דיסקרטי יחד עם שאר התרופות שהם צורכים, זאת בניגוד למצב הקודם בו נאלצו לרכשו בנקודות חלוקה מיוחדות או בבית חולים הפסיכיאטרי אברבנאל. 

נושאים קשורים:  אקסיבן,  קנאביס רפואי,  קנאביס רפואי בטיפות,  חברת התרופות רפא,  חדשות
תגובות