קורטיקוסטרואידים הפוגה

הוספת מעכב TNF מול המשך טיפול בסטרואידים - מהו הטיפול המועדף במחלת קרוהן?

החוקרים מצאו כי שימוש במעכבי TNF קושר עם איכות חיים משופרת לעומת המשך טיפול עם קורטיקוסטרואידים במטופלים עם מחלת קרוהן

מחלת קרוהן (צילום: אילוסטרציה)

קורטיקוסטרואידים ותרופות הנוגדות TNF משמשות לטיפול במחלת קרוהן. במחקר זה הוערך היתרון הכולל של התחלת טיפול עם נוגדי TNF לעומת שימוש נוסף בקורטיקוסטרואידים במחלת קרוהן. היתרון הוערך באמצעות מודל המשלב מחקר עוקבה רטרוספקטיבי וסימולציה ייעודית.

החוקרים השתמשו  בנתונים ממאגר המידע של Medicaid בין השנים 2001-2005 ומאגר המידע-Medicare בין השנים 2006-2013. המשתתפים היו מטופלים עם מחלת קרוהן אשר השתמשו בקורטיקוסטרואידים ולאחר מכן קיבלו נוגדי TNF או "השיגו" מינון מצטבר של קורטיקוסטרואידים הגדול מ-3,000 מ"ג במהלך שנה בודדת.

החוקרים זיהו 1,563 משתתפים שהתחילו טיפול עם מעכבי TNF ו-1,563 משתתפים שהמשיכו טיפול עם קורטיקוסטרואידים. משתתפים בשתי הקבוצות הותאמו לפי ציון זיקה. שימוש במעכבי TNF היה קשור עם זמן הפוגה מנובא ממוצע גבוה יותר מאשר המשך טיפול עם סטרואידים. בנוסף, החוקרים יצרו מודל מרקוב אשר הדגים כי טיפול עם מעכבי TNF הינו האסטרטגיה המועדפת ותוצאה זו נותרה איתנה במספר אנליזות רגישות.

החוקרים מסכמים כי הן במחקר העוקבה הרטרוספקטיבי והן במודל הסימולציה, שימוש במעכבי TNF קושר עם איכות חיים משופרת לעומת המשך טיפול עם קורטיקוסטרואידים במחלת קרוהן.

מקור:

Scott, F.I. et al. (2019). Inflammatory Bowel Diseases. 25(5), 925

 

נושאים קשורים:  קורטיקוסטרואידים הפוגה,  מעכבי TNF,  מחלת קרוהן,  מחקרים
תגובות