חדשות

"הלל יפה": ארבע מחלקות שיתפו פעולה לסגירת פיסטולה בין צינור הנשימה לוושט

הצוות הרפואי סגר את הפיסטולה בסטנט המשמש את הקרדיולוגים לסגירת חור במחיצה בלב, וזאת בטכניקה ייחודית שנעשתה פעמים מעטות בארץ

ארבעה בשביל אחד. מימין לשמאל: ד"ר חכים אבו ראס, ד"ר יעל קופלמן, ד"ר אהרון פרימרמן וד"ר יצחק ברוורמן. צילום: "הלל יפה"

שיתוף פעולה מוצלח בין ארבע מחלקות שונות במרכז הרפואי הלל יפה בחדרה הוביל לפתרון יצירתי, שנעשה לראשונה בבית החולים הזה וככל הידוע פעמים בודדות בארץ ובעולם: שימוש בהתקן קרדיולוגי לסגירת חור, פיסטולה שנוצר בין צינור הנשימה לוושט וצינור העיכול. הפעולה הזאת מנעה את הצורך בניתוח מסובך, הכרוך בסיכונים רבים.

במבצע נטלו חלק מכון הגסטרואנטרולוגיה, היחידה לאף אוזן גרון, המערך הקרדיולוגי ומחלקת ההרדמה.

המטופל סבל מפיסטולה בעקבות החייאה ממושכת שעבר לפני מספר חודשים, לאחריה נזקק לפתח בקנה הנשימה ולמכשיר הנשמה קבוע דרך פתח זה. לאחר אשפוז ממושך במוסד רפואי-גריאטרי, הגיע המטופל ל"הלל יפה" עם מחלת חום, בעודו מורדם ומונשם.

במסגרת הטיפול המורכב נעשתה הדמיה שבה נמצאה הפיסטולה שגרמה לאוויר ההנשמה לנפח את הקיבה ולמיצי הקיבה לחדור לקנה הנשימה - תופעה המובילה לדלקות ריאה.

ד"ר יעל קופלמן, מנהלת מכון הגסטרואנטרולוגיה אמרה: "קיימים כמה פתרונות אפשריים לטיפול בפיסטולה, ביניהם הדבקה או סגירה על ידי קליפסים, אלא שלרוב פתרונות אלה אינם נותנים מענה טוב והחולים נאלצים לעבור ניתוח. במקרה הזה היה מסוכן מאוד לנתח את המטופל בשל מצבו הרפואי המורכב. נאלצנו למצוא פתרון יצירתי יותר כדי לסגור את החור. השתמשנו בסטנט המשמש את הקרדיולוגים לסגור חור במחיצה בלב, וזאת בטכניקה ייחודית שנעשתה ככל הידוע לנו פעמים מעטות בארץ וכנראה בעולם".

שאר מנהלי המחלקות שנטלו חלק במבצע הרפואי: ד"ר יצחק ברוורמן, מנהל היחידה לאף אוזן גרון, שיחד עם ד"ר קופלמן היו אחראים על חיבור הסטנט משני צדי החור, כל אחד בהתאם להתמחותו. ד"ר חכים אבו ראס, מנהל מחלקת ההרדמה, שפיקח על מצב המטופל בהליך ההרדמה, וד"ר אהרון פרימרמן, מנהל יחידת הצנתורים שהתקין את הסטנט במקומו.

נושאים קשורים:  ד"ר יעל קופלמן,  פיסטולה,  הלל יפה,  ד"ר יצחק ברוורמן,  ד"ר חכים אבו ראס,  ד"ר אהרון פרימרמן,  חדשות
תגובות
25.01.2019, 10:03

רק בזכות הרדמה בטוחה ניתן לבצע פרוצדורות מודרניות

25.01.2019, 10:27

שיתוף פעולה מבורך,פרופ' פרימרמן רופא משכמו ומעלה.