החלפת מסתם

מגמות זמניות והשלכות קליניות של זמן ההמתנה להחלפת מסתם אאורטלי

זמן ההמתנה להחלפת מסתם אאורטלי עלה עם הביקוש לתהליך, מחקר זה נועד בכדי לבחון את ההשלכות הקליניות של מצב זה

20.11.2018, 17:58

החלפת מסתם אאורטלי (Transcatheter aortic valve replacement, TAVR) מייצגת את השינוי בפרדיגמה של אפשרויות הטיפול עבור מטופלים עם היצרות חמורה של המסתם. עם זאת, עליה מהירה בדרישה ל-TAVR עשויה לגבור על היכולת לביצוע ולכן נוצרים זמני המתנה ממושכים. מטרת החוקרים הינה להעריך את המגמות בזמני ההמתנה ל-TAVR וההשלכות הקליניות הקשורות לכך.

במחקר מבוסס אוכלוסייה זה שנערך באונטריו, קנדה, החוקרים זיהו את כל ההפניות ל-TAVR החל מאפריל 2010 ועד מרץ 2016. התוצא העיקרי היה זמן המתנה חציוני מההפניה ועד התהליך. נערך ניתוח סטטיסטי בכדי להעריך את המגמות הזמניות בזמני ההמתנה ל-TAVR, לפני ואחרי החזר מחוזי בספטמבר 2012. התוצאים הקליניים כללו תמותה מכל הסיבות ואשפוז עקב אי ספיקת לב בזמן ההמתנה.

מחקר עוקבה זה כלל 4,461 מטופלים שהופנו, מתוכם 50% הגיעו ל-TAVR,י39% הוסרו מהרשימה מסיבות אחרות ו-11% נשארו בהמתנה בסיכום מחקר זה. עבור מטופלים שעברו TAVR, זמן ההמתנה החציוני לאחר תקופת ההחזר התייצב על 80 ימים ונשאר ללא שינוי. ההסתברות המצטברת של תמותה בזמן ההמתנה ואשפוז עקב אי ספיקת לב במהלך 80 ימים היה ~2% ו-12% בהתאמה, עם עליה יחסית באירועים עם העליה בזמן ההמתנה.

לסיכום, זמן ההמתנה לאחר ההחזר נשאר ללא שינוי עבור מטופלים העוברים תהליך TAVR, מה שעשוי להצביע על כך שהעלייה ביכולת עמדה בקצב של העליה בביקוש. זמן ההמתנה הנוכחי הינו כמעט 3 חודשים ונמצא כקשור לתחלואה ותמותה ולכן קיים צורך ביכולת מוגברת יותר וכן גישה מתאימה.

מקור: 

Elbaz-greener, G. et al. (2018) circulation. 138(5)

נושאים קשורים:  החלפת מסתם,  TAVR,  אי ספיקת לב,  זמן המתנה,  אירועים קרדיווסקולריים,  מחקרים
תגובות