• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

סקר: 55% מהציבור בישראל מבצעים פעילות גופנית כלשהי; הרוב - הליכה

לקראת יום ההליכה הארצי שיתקיים ביום שישי הקרוב פירסם משרד התרבות והספורט סקר על אודות הרגלי הספורט של הציבור הישראלי

הליכה מתונה (אילוסטרציה)
הליכה מתונה (אילוסטרציה)

לקראת יום ההליכה הארצי שיתקיים ביום שישי הקרוב, מפרסם משרד התרבות והספורט סקר על אודות הרגלי הספורט של הציבור הישראלי. הסקר נערך בקרב 3,241 מרואיינים תושבי ישראל והתבסס על ראיונות טלפוניים בעברית ובערבית.

משתתפי הסקר נשאלו הרגלי הפעילות הגופנית שלהם בשעות הפנאי. הוא העלה, כי כ-55% מהציבור מבצעים פעילות גופנית כלשהי. 38.5% מבצעים פעילות גופנית כמומלץ על ידי ארגון הבריאות העולמי: 150 דקות בשבוע של פעילות אירובית מתונה, או 75 דקות בשבוע של פעילות גופנית אירובית מאומצת.

עוד עלה מתוך הסקר, כי הספורט המועדף בשעות הפנאי הוא הליכה - 53% מכלל הנשאלים. 15.3% מבצעים התעמלות לעיצוב ולחיטוב הגוף, 12.1% מעדיפים לרוץ, 8.5% מתאמנים בהרמת משקולות בחדר כושר, 8.5% שוחים, 6.9% נמצאים בחוגי פילטיס, 4.3% מתאמנים בקיק-בוקס, 4% משחקים כדורגל, 3% מעדיפים יוגה ו-3% רוכבים על אופניים לא חשמליים.

63% מבין אלו המבצעים פעילות גופנית מעוניינים לבצע יותר. מתוך אלו שאינם מבצעים פעילות גופנית, 68% מעוניינים להתחיל בה, לעומת 32% שלא מעוניינים בפעילות גופנית מכל סוג שהוא, 9.8% מעריכים שמצב בריאותם הכללית לא טוב, 24.7% מעריכים שהוא טוב ו־65.5% מעריכים שמצב בריאותם הכללית טוב מאוד או מצוין.

הסקר גם בדק את הרגלי העישון: 21.6% מעשנים בהווה ו-17.8% עישנו בעבר מבין הנבדקים. על-פי מגזרים: ־24.7% מהגברים היהודים מעשנים, לעומת 44% מהערבים. 16.7% מהנשים היהודיות מעשנות לעומת 9% מהערביות. בסוגיית עודף המשקל וההשמנה הנתונים שעלו מהסקר שכלל דיווח עצמי הוא שכ-37% סובלים מעודף משקל ו-16.6% סובלים מהשמנת-יתר (BMI 30 ומעלה).

"יום ההליכה" הבינלאומי יתקיים בארץ בשיתוף פעולה בין משרדי הבריאות והחינוך. במסגרת התכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים לקידום הפעילות הגופנית בכלל והליכה בפרט. מטרתו להעלות את מודעות הציבור לחשיבות הפעילות הגופנית והספורט ולשמירה על אורח חיים פעיל ובריא. כ־180 צעדות מתוכננות ברשויות המקומיות במסלולי צעידה למרחקים שבין שניים לחמישה ק"מ.

נושאים קשורים:  חדשות,  ספורט,  הליכה,  פעילות גופנית,  משרד הבריאות,  משרד החינוך,  אורח חיים
תגובות