חדשות

מנכ"ל משרד הבריאות: "המרכז הרפואי 'הדסה' כבר לא נמצא בסכנת נפילה"

בראיון ל"כלכליסט" אמר משה בר סימן-טוב: "המרכז הרפואי 'הדסה' הלך תקופה ארוכה הלך על מצוק והיה בסכנת נפילה בכל רגע. היום הוא כבר לא שם"

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

"המרכז הרפואי 'הדסה' הלך תקופה ארוכה על מצוק והיה בסכנת נפילה בכל רגע. היום הוא כבר לא שם, אלא נמצא במקום אחר ברמת האיתנות הכלכלית והמקצועית - וזה הדבר החשוב שקרה באחרונה. 'הדסה' יצא מאזור הסכנה - אך יש לו עוד דרך להצליח"; כך אמר מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן-טוב, בראיון ליומון "כלכליסט" המתפרסם הבוקר (ב').

בהתייחסו למשבר בעקבות מכתבי ההתפטרות שהגישו ששה רופאים בכירים ו-3 מתמחים במחלקה ההמטו־אונקולוגית לילדים ב"הדסה", אמר בר-סימן טוב: "הרגשנו שהיה פה ניסיון להשפיע על הדרך שבה מתנהלת מערכת הבריאות באמצעות שיקולי קריירה ותעסוקה של קבוצת רופאים. בדקנו לעומק את כל הטענות על ערבוב בין ילדים למבוגרים במחלקה וגם שהגיעו תיירי מרפא והם שפגעו בחולים הישראלים. נתנו הנחיות רגולטוריות ברורות מאוד. הטיפול ייעשה בצורה נאותה.

"לצערנו, נעשה מצג שווא כלפי ההורים. אמרו להם שניתן לפתוח מחלקה ב'שערי צדק' מהיום למחר. האופציה הזו לא נכונה ולא קיימת"

"לצערנו, נעשה מצג שווא כלפי ההורים. אמרו להם שניתן לפתוח מחלקה ב'שערי צדק' מהיום למחר ושאפשר לעבור אליה ולהעביר אליה את כל הילדים. האופציה הזו לא נכונה ולא קיימת. אנחנו מצטערים שהכניסו את ההורים והילדים להיות צד פעיל בסכסוך הזה - ומבינים את מצוקתם".

בר סימן טוב גם התייחס להכרעת בג"צ, שקבע שיש לאפשר למדינה להחליט על תנאי המכרז לתפקיד מנהל בית חולים ממשלתי והשאיר על כנו את הנוהג שבו רק רופאים יכולים להתמנות לתפקיד מנהל בית חולים ממשלתי. "אני לא מוכן שבית חולים ינוהל בניהול כפול על ידי מנהל שאיננו רופא ולצדו רופא. זה בעיניי מצב לא בריא. מערכת הבריאות התכוננה בשנים האחרונות לכך שרופאים יהפכו למנהלים טובים", אמר.

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס בראיון גם לרפורמת קיצור התורים, שמתעכבת כבר חודשים ארוכים, ושנועדה לקצר את זמני ההמתנה לניתוחים ולשפר את המענה במערכת הבריאות הציבורית. לדברי בר סימן טוב, התכנית - שעלותה 900 מיליון שקל - נמצאת בהליכי גיבוש ואישור אחרונים, מאחר ש"מדובר ברפורמה מאוד מורכבת שתשנה את דרך העבודה של הקופות ושל בתי החולים".

בר סימן-טוב שב והזהיר כי מדינת ישראל לא נערכת כראוי להזדקנות האוכלוסייה ולעניין הסיעוד וגם הודיע כי המשרד מתכוון לרסן את התחרות האגרסיבית בין קופות החולים. מראייניו ציינו כי תחרות זאת כוללת גם תלונות על גניבת רופאים ובזבוז כספי ציבור. בר סימן טוב הודיע כי "המשרד פועל כדי לבחון האם התחרות מתנהלת על פי כללים הוגנים. אנחנו מרגישים ש(התחרות) נעשתה אגרסיבית מדי תוך שימוש גם באמצעים לא נכונים כמו מעברי רופאים בין הקופות".

בר סימן-טוב גם שב וקרא להעלות את מס הבריאות בישראל: "מס הבריאות בישראל הוא מהנמוכים בעולם. יש צורך לייצר עוד צינור הכנסה לבריאות – מקורות עצמיים עבור המערכת - כדי שלא תהיה תלויה אך ורק בתקציב המדינה".

נושאים קשורים:  חדשות,  ראיון,  כלכליסט,  מנכ"ל משרד הבריאות,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב
תגובות

יש לרך את השר ליצמן על בחירתו המצוינת של דר רוטשטיין את דר רוטשטיין ואת המנכ"ל מר משה בר סימנטוב על הולכה שקולה ואמיצה גם למול שולפי סכינים ונועצי סכינים בגב.
עלו והצליחו

אנונימי/ת
12.06.2017, 10:35

ולמרות שנוטים לשכוח וחלק נוטים להשמיץ, ללא הסדר ההבראה שהשיג דר אביגדור קפלן הלא פשוט שהושג בעמל ועקשנות רבה, כותרת זו לא הייתה מפורסמת היום