חדשות

לראשונה, ה-FDA ידרוש מיצרני מזון לציין את כמות הסוכר המוסף למוצרים

הצעד התקדימי הוא חלק מניסיון של הממשל האמריקאי להיאבק בצריכת הסוכר הגבוהה בארה"ב, הקשורה לעלייה בסיכון לסוכרת ולמחלות שונות

מדף מוצרי מזון בסופרמרקט (צילום: אילוסטרציה)

ה-FDA עומד לפרסם בקרוב הנחיות והמלצות חדשות בדבר תקרת הצריכה של סוכר בפריטי מזון. זאת, על רקע ראיות הולכות וגוברות כי צריכת מזונות ומשקאות מתוקים בכמות גדולה קשורה לעלייה בסיכון לסוכרת, השמנת יתר ובעיות בריאות אחרות.

עתה, לראשונה, יש בכוונת רשות המזון והתרופות של ארה"ב לסייע במאמץ שיביא לצמצום צריכת הסוכר על-ידי האמריקנים.

ה"ניו יורק טיימס" דיווח בסוף השבוע, כי ועדת מומחים של ה-FDA עומדת לנסח בקרוב הנחיות חדשות בכל הנוגע לצמצום בצריכת הסוכר המוסף - added sugar intake (כלומר בנוסף לזה שקיים במוצרים השונים באופן טבעי).

היעד הוא, שצריכת הסוכר המוסף לא תעלה על 1% מכלל צריכת הקלוריות היומית של כל אחד. פירוש הדבר הוא כי מומלץ שכל אדם מגיל 3 ומעלה לא יצרוך יותר מ-50 גרם סוכר מוסף ביום.

צוות יועצים של ה-FDA הציג המלצות אלו כבר ביולי השנה, ועתה מסמך ההמלצות עובר בחינה נוספת. ההמלצה של הרגולטור האמריקני היא לחייב את יצרני המזון והמשקאות לציין בתוויות המופיעות על האריזות את כמות הסוכר שהוסף במסגרת תהליך הייצור, על זה שממילא מצוי, טבעית, כמעט בכל פריט מזון.

התוספת תופיע במסגרת המיידע שחובה לספק לצרכן על ההרכב התזונתי של כל מוצר. כיום, המידע שעל התווית מציג את הכמות הכוללת של הסוכר שמכיל פריט המזון אבל לא מפרט את הכמות שהוספה לו. לדוגמא: כשמדובר במעדן יוגורט, הצרכן אינו יודע כמה סוכר יש באופן טבעי (כמות מזערית) בגלל חתיכות הפרי שנוספו ליוגורט, וכמה סוכר הוסיפו לו מעבר לכך, בתהליך הייצור עצמו.

לדיווח המלא ב"ניו יורק טיימס"

נושאים קשורים:  חדשות,  FDA,  מינהל המזון והתרופות בארה"ב,  תזונה,  סוכר,  תוספת סוכר,  סוכרת
תגובות