חדשות

סקר: אחד מכל חמישה ישראלים חושב שפסוריאזיס היא מחלה מדבקת

את הסקר ערכה אגודת הפסוריאזיס הישראלית, לקראת יום המודעות למחלה שייערך בחמישי הקרוב; האגודה קראה לרופאי עור להבהיר לציבור שהמחלה אינה מדבקת

סקר דעת קהל שנערך בקרב מדגם של 500 ישראלים, לקראת יום המודעות הבינלאומי לפסוריאזיס שיחול בחמישי הקרוב (29 באוקטובר), העלה כי אחד מכל חמישה (21.7%) בני אדם חושב שהמחלה מדבקת, וכי מי שבא במגע עם חולה פסוריאזיס עלול להידבק בה.

בפילוח לפי מגדר נמצא, כי 23.1% מהגברים חשבו כך ו-20.4% מקרב הנשים. בקרב בני 24-18, 30.3% חושבים שזו מחלה מדבקת בעוד שבמהלך השנים שיעור אלו הסבורים כך יורד, עד 16.6% בקרב בני "הגיל השלישי". הסקר נערך עבור אגודת הפסוריאזיס הישראלית, ובוצע על ידי מכון הסקרים "מרקט וואטש איפסוס".

בישראל יש כ-240 אלף חולי פסוריאזיס והמחלה הוכרה באחרונה על-ידי ארגון הבריאות העולמי (WHO) כמחלה חמורה ויחסית נפוצה בעולם (כ-3% מהאוכלוסייה). הארגון קרא למדינות החברות בארגון לפעול להנגשת החולים למגוון רחב של טיפולים שכבר קיימים כיום.

תסמיני המחלה כוללים נגעי עור בצורת משטחים אדומים, קשקשת במרפקים, בברכיים ובקרקפת. לטענת האגודה, קיימת אפליה ונידוי חברתי כלפיהם.

במאמץ לשים קץ לסטיגמה קראה האגודה לרופאי העור להדגיש, כי פסוריאזיס איננה מחלה מדבקת, אין אפשרות לחלות בה על ידי קירבה פיזית לחולה, ואין מניעה לבלות עם אנשים המתמודדים עם פסוריאזיס במסגרות שונות.

הפסוריאזיס, מסרה האגודה, קשה לעתים לאבחון. אבחון מחייב בדיקה ויזואלית קפדנית ולעיתים ביופסיה של העור. לכן, חשוב לפנות לרופא עור מומחה, כדי שיוכל לאבחן את אופי המחלה.

על פי מחקרים שונים, כך מסרה האגודה, חולי הפסוריאזיס נמצאים בסיכון מוגבר למחלות לב, כבד, סוכרת וכלי דם במהלך החיים. חלקם גם מתמודדים עם דלקת מפרקים פסוריאטית (פסוריאזיס ארטרייטיס) הגורמת לכאבים, נפיחות ונוקשות.

נושאים קשורים:  חדשות,  אגודת הפסוריאזיס הישראלית,  פסוריאזיס,  ארגון הבריאות העולמי,  הדבקה,  סקר,  ישראל
תגובות