חדשות

לראשונה: רופא ישראלי מונה לנשיא האיגוד האירופי לגסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד בילדים

פרופ' רענן שמיר, ממרכז שניידר לרפואת ילדים, נבחר לתפקיד בכנס האיגוד שנערך באמסטרדם; הוא צפוי לכהן במשך שלוש שנים, ויהיה הרופא הישראלי הראשון בתפקיד; אמר ל"דוקטורס אונלי": "אשמח אם ישראל תהיה מעורבת יותר בקביעת מדיניות מדעית ותזונתית"

פרופ' רענן שמיר (צילום: "שניידר")

רופא ישראלי נבחר לראשונה לכהן כנשיא האיגוד האירופי לגסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד בילדים (ESPGHAN). פרופ' רענן שמיר, מנהל המכון לגסטרואנטרולוגיה, תזונה ומחלות כבד במרכז שניידר לרפואת ילדים, נבחר לתפקיד בכנס האיגוד שנערך באמסטרדם בשבוע שעבר.

פרופ' שמיר ורופא מפורטוגל התמודדו על התפקיד וניהלו "קרב צמוד", שממנו לא נעדרו גם אמוציות ואפילו עמדות אנטי-ישראליות שהשמיעו כמה מהמעורבים בבחירה, דיווחו גורמים שנכחו בכנס.

האיגוד האירופי קיים 48 שנים ולכנס באמסטרדם הגיעו כ-4,100 רופאים. ישראל היא המדינה היחידה מחוץ לאירופה בחברה באיגוד.

פרופ' שמיר יחליף בתפקיד הנשיא את פרופסור ברטולד קולצקו ממינכן, המסיים את כהונתו בסוף מאי 2016. פרופסור שמיר יכהן כנשיא עד 2019 ועם היבחרו עתה הוא גם מצטרף כחבר למועצה העליונה של האיגוד.

ה-ESPGHAN קובע את מדיניות ההתמחות בגסטרואנטרולוגיה, תזונה ומחלות כבד, ושם דגש על קידום מחקרים הנעשים בתחום ובהנחיות העדכניות לרופאים. בין השאר מתווה האיגוד את הקווים-המנחים לאבחון וטיפול בילדים חולי צליאק.

בקרב על התפקיד... לא נעדרו גם אמוציות ואפילו עמדות אנטי-ישראליות שהשמיעו כמה מהמעורבים בבחירה, דיווחו גורמים שנכחו בכנס

פרופסור שמיר שימש כנשיא הכנס הבינלאומי של האיגוד – אירוע שקצר הצלחה רבה - שהתקיים ביוני 2014 ב"בנייני האומה" בירושלים, בהשתתפות 2,500 רופאים מ-75 מדינות, ביניהם 200 ישראלים. לאירוע הגיעו גם רופאים ממדינות שלהן אין יחסים רשמיים עם ישראל.

"אשמח מאוד אם ישראל תהיה בשנים הקרובות מעורבת יותר בקביעת המדיניות המדעית והתזונתית שבה עוסק בין השאר האיגוד", אמר פרופסור שמיר ל"דוקטורס אונלי". הוא ציין כי לרופאים ישראלים יש נוכחות כבר שנים בקבוצות עבודה שונות של הארגון האירופי.

נושאים קשורים:  חדשות,  פרופ' רענן שמיר,  האיגוד האירופי לגסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד בילדים,  ESPGHAN,  מרכז "שניידר" לרפואת ילדים
תגובות

מזל טוב בחירה מצוינת גאים בך בטוח שתצליח