חדשות

השבוע בירושלים: שני כנסים בינ"ל על מחלות לבלב ומערכת העיכול

היום ייערך סימפוזיון על מחלות לבלב תורשתיות ומחר ייפתח כנס ארגון ESPGHAN - רופאי הילדים המתמחים במחלות מערכת העיכול

שני כנסים רפואיים בינלאומיים ייערכו השבוע בירושלים: הסימפוזיון הבינלאומי ה-8 למחלות לבלב תורשתיות בקרב ילדים ומבוגרים, שיתקיים היום (יום א'), והכנס העולמי השנתי ה-47 של ארגון ESPGHAN של רופאי הילדים המתמחים במחלות מערכת העיכול, כבד ותזונה, שייפתח מחר ויימשך עד יום חמישי.

הסימפוזיון למחלות לבלב תורשתיות מתקיים במלון "דן" בהר הצופים ושלושה רופאים-מומחים בעלי שם עולמי מובילים אותו ושותפים בארגונו: פרופסור דיוויד וויטקומב (Whitcomb) מאוניברסיטת פיטסבורג בארה"ב, פרופסור מרקוס לרך (Lerch) מבית החולים האוניברסיטאי גרייפוואלד בגרמניה ופרופסור מיכאל וילשנסקי, מנהל יחידת הגסטרואנטרולוגיה במרכז הרפואי אוניברסיטאי "הדסה" בירושלים.

בכנס ישתתפו מאות מומחים למחלות לבלב מבתי חולים ברחבי ארה"ב, קנדה, צרפת, אנגליה, ספרד, נורבגיה ומדינות נוספות. הם ידונו בבעיות הייחודיות של התפתחות מחלות לבלב והטיפול בהן. בין האורחים, רופאים שהיו שותפים באחרונה לגילויים של גנים חדשים הקשורים למחלות הכרוניות, המורכבות, של הלבלב. הם ידונו יחד עם עמיתיהם בשינויים גנטיים הקשורים במחלות לבלב ובהשפעות הטיפול הגנטי החדשני בחולים במחלות לבלב כרוניות, כולל אפשרויות הטיפול שנפתחו עתה בסרטן הלבלב. פרופסור וויטקומב היה שותף במציאת הגן הגורם לדלקת לבלב חוזרת.

פרופסור וילשנסקי מ"הדסה" מסר, כי יציג במסגרת הרצאתו נתונים על טיפול חדשני שעבר ניסוי ב"הדסה" ובמרכזים רפואיים נוספים בעולם באמצעות התרופה הניסויית Ataluren שנבחנה על חולי סיסטיק פיברוזיס. ב-16 במאי פורסם בנושא זה מאמר ב- The Lancet. הוא נכתב בהובלת פרופסור איתן כרם ומסכם את המחקר בתרופה הנמשך כבר כמה שנים. הטיפול הניב תוצאות טובות. מטופלים רבים בקבוצת הניסוי חוו, על פי הדיווח, שיפורים בתפקודי הריאות. בימים אלה נכנס המחקר לשלב השני והתרופה תנוסה גם על חולים ללא השפעת תרופות אחרות (להורדת המאמר ב-Lancet לחצו כאן)

את האירוע השני, הכנס העולמי השנתי של ארגון ESPGHAN יפתח נשיא הארגון,  פרופסור ברטהולד קולטקו, ראש המחלקה לרפואה מטבולית ותזונה בבית החולים האוניברסיטאי לילדים במינכן. הכנס יחל מחר (יום ב') ב"מרכז הקונגרסים" בבנייני האומה בירושלים. עד כה הודיעו על בואם למעלה מ-3,500 רופאים, בין השאר מאיטליה, ספרד, אנגליה, בלגיה, הולנד, קניה, ירדן. המארגנים מסרו כי ככל הנראה ישתתפו בכנס גם רופאים מכוויית ומסעודיה.

נושאים קשורים:  חדשות,  לבלב,  ילדים,  פרופסור מיכאל וילשנסקי,  כנס בינלאומי,  מחלות עיכול,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
דוידוב מיכה
24.06.2014, 08:47

מזה מספר שנים אני מתנדב עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים וילדים מאושפזים.
לאחרונה התחילתי להתעניין ברפואת ילדים.
הייתי מעוניין לדעת על כנסים הרצאות בנושאים
עצירות בילדים הירשפרונג איטמות פי הטבעת וכדומה.
אשמח אם יותר לי לךתעד את הכנס
בכבוד רב
דוידוב מיכה
טלפון: 5500426 - 050
דואר אלקטרוני: [email protected]