חדשות

מונה מנהל למרפאת מסתמי לב ומחלות שריר הלב החדשה ב"פוריה"

ד"ר שמי קרסו, שהצטרף למרכז הרפואי "פוריה" בטבריה לפני כחצי שנה, מונה לעמוד בראש המרפאה החדשה למסתמים ומחלות שריר הלב

ד"ר שמי קרסו, מומחה לקרדיולוגיה לא-פולשנית, מונה למנהל המרפאה החדשה למסתמי לב ומחלות שריר הלב במרכז הרפואי "פוריה" בטבריה. המרפאה מופעלת במסגרת המערך הקרדיו-ואסקולארי בבית החולים, והיא חלק מתוכנית להפעלה עתידית של ניתוחי לב ב"פורייה".

ד"ר שמי קרסו (תמונה ראשית)ד"ר קרסו הצטרף ל"פורייה" באוקטובר האחרון. הוא מומחה באקו ודימות קרדיולוגי. קודם לכן היה רופא בכיר ביחידה לקרדיולוגיה ברמב"ם. בין השנים 2005-2007 היה בטורונטו ובמסגרת השתלמות עמיתים ("פלושיפ") התמחה באקו ובמחלות שריר הלב. הוא משמש כיום גם כיו"ר החוג למחלות שריר הלב והפריקארד באיגוד הקרדיולוגיה הישראלי, וחבר באיגוד האירופי המקביל.

על המרפאה החדשה אמר: "המטרה שלנו ללוות מטופלים עם מחלות מסתמים מורכבות, להעריך הצורך בניתוח ולהמשיך בליווי ובמעקב לאחר הניתוח".

הנחיות האיגוד האירופי לקרדיולוגיה, הוסיף ד"ר קרסו, מעודדות הקמת מרכזי מצוינות בנושא מסתמים - תחום הדורש התמקצעות ייחודית. מרפאת מסתמים תרכז את מלוא הקשר עם הרופאים המנתחים והמצנתרים. מחלות שריר הלב, הדגיש ד"ר קרסו הן מורכבות ובדרך-כלל גנטיות. לכן יש צורך גם בייעוץ גנטי ומשפחתי לשם האבחנה הנכונה שתיעשה במרפאה ולאחר מכן לשם הטיפול והמעקב לאורך זמן.

בנוסף, חלק מהמטופלים שמיועדים לקבלת טיפול במרפאה החדשה הם חולים אונקולוגיים המקבלים כימותרפיה שעלולה לפגוע ולהזיק ללב.

נושאים קשורים:  חדשות,  גנטיקה,  מחלות לב,  מסתמים,  מחלות שריר הלב,  ד"ר שמי קרסו,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות