ארגון הבריאות העולמי

ארגון הבריאות העולמי מקים ספרייה אינטרנטית ובה הנחיות לטיפול בתת-תזונה

הספרייה האינטרנטית אמורה לסייע לממשלות בהשגת מידע לגבי דרכי טיפול אפשריות בתת-תזונה

30.08.2011, 09:34

על פי ארגון הבריאות העולמי (WHO) תת-תזונה, על כל צורותיה, גורמת לשליש ממקרי המוות של ילדים בעולם, ומהווה איום בריאותי משמעותי. על מנת לסייע ביישומן של הנחיות למניעת תת-תזונה בעיקר במדינות עניות שבהן יש מחסור בתקציבי בריאות ובצוותים מיומנים, הקים ארגון הבריאות העולמי ספרייה אינטרנטית ובה מסוכמות ההנחיות בנושא.

ספריה אינטרנטית (אילוסטרציה)

ספריה אינטרנטית (אילוסטרציה)

אחד המכשולים העיקריים הוא ריבוי המחקרים וההנחיות בנושא, אשר חלקם סותרים זה את זה. מקימי הספרייה בחנו אלפי מחקרים, על מנת לתעדף ולהציג בצורה ברורה את ההנחיות.

בספרייה הנחיות לגבי שלושה סוגים של תת-תזונה. הראשון הוא תזונה בלתי מספקת (undernutrition) – על-פי ארגון הבריאות העולמי תת-משקל בילדים הוא גורם סיכון למחלות רבות במדינות עניות, ומהווה 6% מה-global disease burden. השני הוא חסרי ויטמינים ומינרלים – חסר יוד, שהוא הגורם השכיח ביותר בעולם לפגיעה מוחית אף על פי שניתן למנעו בקלות; אנמיה, בעיקר עקב חסר ברזל, שממנה סובלים על פי ההערכה 1.6 מיליארד אנשים בעולם, והיא הגורם ל18% מתמותת היולדות; חסר ויטמין A, השכיח בקרב ילדים בגיל בית הספר; חסר אבץ המשפיע על תפקוד המערכת החיסונית וגורם לתמותת ילדים נרחבת. הסוג השלישי הוא השמנה ועודף משקל, שמהם סובלים מיליארד וחצי מבוגרים ברחבי העולם, וככל הנראה כ-40 מיליון ילדים מתחת לגיל חמש.

“המטרה היא לשפר את זמינות המידע לגבי הטיפול בכל אחד מסוגי תת-התזונה, בהתבסס על הנחיות עולמיות מקובלות" אומר ד"ר פרנצ'סקו ברנקה, מנהל בארגון הבריאות העולמי בנושא nutrition for health and development.  לדבריו הספרייה תכלול בהתחלה 40 מאמרים, ומספרם יוכפל כעבור שנה.

חלק מההנחיות שיופיעו בספרייה קשורות לטיפול בתת-תזונה חריפה, קידום הנקה (אשר לדברי ד"ר ברנקה הביאה לשיפור משמעותי), העשרת מזונות בוויטמינים ובמינרלים (כגון הוספת חומצה פולית וברזל לקמח), שימוש בתוספים תזונתיים לילדים ותינוקות, טיפול בברזל לנשים הרות וכדומה.

ערכה: ד"ר ורד פרכטר
מקור:

http://www.who.int/elena/en/index.html

נושאים קשורים:  ארגון הבריאות העולמי,  תת-תזונה,  מחקרים
תגובות