חדשות

משבר הבריאות: ראש הממשלה מעדיף שיקולים קואליציוניים

שביתת הרופאים נכנסת ליומה ה-91. ח"כ אדטו: לא נערכה אפילו ישיבת ממשלה אחת בנושא

91

בעוד מאבק הרופאים, ההשבתות והעיצומים השונים, נכנסו ליומם ה-91, גוברת הביקורת על אי-התערבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במשבר.

"דה מרקר" מדווח הבוקר (יום ב') כי חברת הכנסת ד"ר רחל אדטו אף אמרה בהקשר זה: "לא ייתכן שבמדינה מתוקנת שביתת רופאים המקיפה בתי חולים ציבוריים ומרכזיים ברחבי המדינה וגם שירותי בריאות קהילתיים נמשכת כבר למעלה משלושה חודשים – ועדיין לא נערכה אפילו ישיבת ממשלה אחת בנושא הזה כדי לדון במציאת דרכים לפתרון הבעיות". ד"ר אדטו האשימה את ראש הממשלה ב"שיקולים קואליציוניים של אי-רצון להסתכסך עם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן - והם שמנחים את הממשלה עכשיו".

תגובה לשכת ראש הממשלה: "שר האוצר וסגן שר הבריאות מעדכנים באופן שוטף את ראש הממשלה במו"מ המתנהל בין הגורמים המוסמכים בממשלה לבין ההסתדרות הרפואית. גורמים אלה הם הרלוונטיים להשגת הסכמה, וראוי שהצדדים ישקיעו את כל המאמצים במציאת הפתרון, ביניהם".

מעשית, מאתמול, עובדים הרופאים רק על פי התקינה הקיימת – והמתמחים אינם מבצעים אלא שש תורנויות בחודש בעוד הרופאים המומחים אינם מבצעים תורנויות.

צעדים אלו מרוסנים ומעט מצומצמים מכפי שתוכנן קודם לכן – וזאת על פי בקשת נשיאת בית הדין הארצי לעבודה השופטת נלי ארד, שהר"י נענתה לה. צמצמום העיצומים מתבטא בכך שמרפאות החוץ בבתי החולים פועלות כסדרן, המתמחים מסיימים תורנויות לאחר 26 שעות עבודה ולא פחות כפי שתכננו תחילה בהסתדרות הרפואית, והמומחים ימשיכו בתורנויות במחלקות הקריטיות כמו חדרי מיון, טיפול נמרץ, פגייה, דיאליזות, השתלות, הרדמה וחדרי לידה. השאר, שאינם רשומים לכוננות, לא יתייצבו בבית החולים לאחר השעה 16:00, למעט במצב חירום רפואי. רופאי הקהילה בשירותי בריאות כללית לא עובדים שעות נוספות.

אתמול נמשך המו"מ לאורך כל שעות היממה, והיום אמורים הצדדים לדווח בכתב על התקדמות המגעים לבית הדין. בצהריים גם תתקיים פגישה על עיצומי האחיות בהשתתפות מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור רוני גמזו, ראשי הסתדרות האחיות ומנהלי בתי חולים.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  רחל אדטו,  שביתת הרופאים,  בית הדין לעבודה,  ההסתדרות הרפואית בישראל
תגובות